Apple reparatieprocedure
Uw Apple product defect? Lees wat u moet doen om uw Apple reparatie aan te melden. Om uw Apple device te laten repareren doorloopt u de onderstaande Apple reparatie procedure.
Stap 1: Meld uw Apple reparatie snel en gratis aan
Uw Apple-device laten repareren kan nu heel eenvoudig online. Via ons gratis online Apple-reparatieportaal.
Via de website kunt u de reparatie van uw Apple-device volgen, prijsopgaven goedkeuren en facturen betalen. Als de reparatie binnen de garantie valt, betaalt u uiteraard niets. U kunt bij ons terecht voor o.a. iPhone-reparatie, iPad-reparatie, MacBook-reparatie, iMac-reparatie, Apple Watch-reparatie en voor Beats by Dre-reparatie.
*Let op: maak voordat u langskomt een back-up van uw data. CARD Services is niet aansprakelijk voor eventueel gegevensverlies. Indien u wilt dat CARD Services een *back-up voor u maakt, dan zijn hier kosten aan verbonden. Voor iOS devices is het niet mogelijk een back-up door CARD Services te laten maken.
Stap 2: Verzenden en ophalen – aan u de keuze
Wij maken het u gemakkelijk. U heeft allerlei opties voor het verzenden en ophalen van uw defecte Apple-device. De verzend- en ophaalwijze selecteert u eenvoudig via het reparatieportaal.
Doordeweeks kunt u uw Apple-product tussen 9:00 en 16:00 bij ons langsbrengen voor een Sneldiagnose. Geen tijd daarvoor? Geen probleem. U kunt uw Apple-device ook afgeven bij een Kiala/UPS Access Point bij u in de buurt. Daarnaast bieden wij u ook de mogelijkheid om uw defecte Apple-apparaat op te laten halen en weer te laten bezorgen (doordeweeks tot 21:00 en op zaterdag tot 20:00). Op de website of in de app vindt u de verzendinstructies. Wij onderzoeken en repareren uw iPhone, iPad, iMac, MacBook, Apple Watch of Beats by Dre meestal binnen 3 tot 5 werkdagen. De daadwerkelijke reparatietijd hangt af van het defect. Een iPhone-batterij is bijvoorbeeld in 30 minuten vervangen maar een logicboard vervangen duurt langer, omdat een nieuw logicboard besteld moet worden.
Stap 3: Sneldiagnose en nader onderzoek
Kiest u ervoor om uw Apple-apparaat bij ons af te geven, dan krijgt u een gratis Sneldiagnose terwijl u wacht. In veel gevallen kunnen wij uw Apple-device meteen repareren, binnen en buiten garantie. Maak vooraf een afspraak, dan weet u zeker dat u gelijk geholpen wordt. U bent van harte welkom in de vestiging in Zwolle, waar u comfortabel kunt wachten met een goede kop koffie of thee.
Een sneldiagnose door een van onze Apple-specialisten geeft u inzicht in de aard van het probleem. Soms kunnen we het probleem direct oplossen. In andere gevallen moeten onze Apple-technici diepgaander onderzoek doen. Uw Apple apparaat dient in dat geval bij ons achter te blijven voor nader Apple-onderzoek.
Geen Apple garantie?
Is de garantietermijn van uw Apple-device verstreken? Dan krijgt u eerst een gedetailleerde prijsopgave. Pas na uw akkoord voeren wij de reparatie uit. Als u niet akkoord gaat met de prijsopgave, betaalt u alleen de onderzoekskosten.
Nog wel Apple garantie?
Is uw Apple-device tijdens de garantieperiode defect geraakt? Geen probleem, als Apple Authorized Service Provider mogen wij uw reparatieverzoeken binnen de Apple-garantie afhandelen met behoud van uw Apple garantie.
Stap 4: Apple reparatie
Als Apple Authorized Service Provider voeren wij de reparatie vakkundig en snel uit. De reparatie duurt gemiddeld 3 tot 5 werkdagen. Bij grote problemen kan dit langer duren. We nemen dan altijd persoonlijk contact met u op.
U kunt 24/7 de status van uw Apple-reparatie via ons reparatieportaal Apple Reparatie Online volgen.
Stap 5: Apple reparatie afhandeling
Zodra de reparatie klaar is, krijgt u van ons een sms, e-mail of telefoontje. Bij de aanmelding van uw reparatie kiest u hoe u geïnformeerd wilt worden. Tegelijkertijd ontvangt u per e-mail de factuur die u via Apple Reparatie Online met iDEAL kunt betalen. Of u betaalt met PIN wanneer u uw gerepareerde iPhone, iPad, iMac, MacBook, Apple Watch of ander Apple-product komt ophalen.
Laten bezorgen
Het is ook mogelijk om uw Apple-device thuis of op uw werk te laten bezorgen. Dat kan op doordeweekse dagen tot 21:00 en op zaterdag tot 20:00. Na ontvangst van uw iDEAL-betaling verzenden wij het gerepareerde Apple-product. Met een track & tracecode kunt u de verzending volgen. U betaalt daarvoor wel verzendkosten. U regelt het allemaal online. Maar u kunt ons uiteraard ook altijd bellen.
Retour bezorging
Het is ook mogelijk uw Apple reparatie retour te laten verzenden, ook buiten kantooruren. Op doordeweekse dagen kan dit tot 21:00 en op zaterdag tot 20:00.